De functie Senior Customer Succes Manager bij InSpark
De belangrijkste vaardigheden die je nodig hebt om een Customer Success Manager (CSM) te worden, zijn soft skills. Dingen zoals het oplossen van problemen, communicatieve vaardigheden en het vermogen om kalm en beheerst te blijven tijdens moeilijke situaties zijn van onschatbare waarde voor een CSM.
Jij bent de spin in het web als het gaat om alles wat met de klant te maken heeft. Je coördineert het klantteam dat zich bezighoudt met de dagelijkse operatie rondom de klant. Je staat in nauw contact met de project managers en onze technische experts en blijft aan boord gedurende de gehele looptijd om continu samen met de klant blijvende waarde te creëren. Je schakelt met Sales Executives als er zich grote nieuwe commerciële mogelijkheden voordoen. Je hebt en geeft inzicht in de prestaties en KPI’s. Je organiseert inspiratiesessies en creëert nieuwe inzichten. Je zorgt dat InSpark en de klant de maximale win-win uit het contract halen en bespreekt dit dan ook regelmatig.
Welke eigenschappen van jou zijn echt nodig?
- problemen op te lossen, maar deze nog veel liever te voorkomen;
- Sterke communicatieve vaardigheden waarmee je commitment van personen en teams creëert en versterkt
- Een goed luisterend oor en de capaciteiten om als bruggenbouwer tussen technische mensen en business te acteren
- Een goed commercieel gevoel om kansen op korte- en lange termijn af te wegen
- Een hoge mate van zelfstandigheid
- Humor, energie (en een beetje passie)
Jij weet als geen ander:
- Ambassadeur van je klant binnen de interne organisatie
- Regie over planning (geen uitvoering)
- Je werkt nauw samen met de Sales Executive, Service Managers, Project Managers, Project Coördinatoren en Financiele afdeling
- Je acteert als operationeel SPOC/Ambassadeur voor de klant gedurende de looptijd van het contract
- Bent verantwoordelijk voor de operationele regievoering
- Je onderhoudt de contacten met partners vanuit de operatie (kpn)
- Verzamelt input en geeft dit door tbv doorontwikkeling propositie(s)
- Bent doorlopend bezig om de dienstverlening te verbeteren door de klantbehoeften naar boven te halen
- Gaat actief aan de slag met het optimaliseren van de klantreis en -beleving
- Hebt een adviserende positie in de up- en cross sell
- Periodieke overleggen voorzitten/voeren/drijven maken tevens onderdeel uit van de rol, zowel remote als bij de klant
- Coördineert het opstellen van accountplannen, kwartaal meetings en bewaakt de uitvoering hiervan
- Tot slot ben je doorlopend bezig om een goede relatie te onderhouden en uit te bouwen met klanten en partners om vertrouwen op te bouwen in de propositie
“Bij InSpark is geen dag hetzelfde, blijven innoveren en nadenken over de volgende stap is wat bij jou moet passen. Je bent omringd door ambitieuze mensen die allemaal hun uiterste best doen om het maximale voor de klant te bereiken. Jij vult dit team aan met een eigen kijk op Sales, een goed gevoel voor humor en een flexibele werkhouding. InSpark is werken in een team, samen maken we het verschil!”